افزایش قابل توجه میزان گردشگران خارجی در قزاقستان!

قزاقستان به عنوان یک مقصد جدید گردشگری در سراسر جهان مورد توجه فزاینده‌ای قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، گردشگران خارجی در درجه اول مجذوب تنوع طبیعی کشور، آمیختگی میراث فرهنگی عشایری با دستاوردهای مدرن و البته روحیه منحصر به فرد مهمان نوازی قزاق‌ها می‌شوند.

علاوه بر مسافرانی از هند، قزاقستان فعالانه پذیرای گردشگرانی از چین، ایتالیا، بریتانیا و کشورهای خاورمیانه است. آمارها نشان می‌دهد که خوشه کوه آلماتی (Almaty mountain cluster) محبوب ترین مکان در میان مسافران خارجی است. با این وجود، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که قزاقستان همچنین مکان های جذابی برای تعطیلات ساحلی ارائه می‌دهد.

عاصم کزباگارووا، مدیر یک تور گردشگری داخلی گفت: ما چندین مکان جذاب در کشورمان داریم که می‌توانیم آن‌ها را توسعه دهیم. در درجه اول، این مکان‌ها شامل خط ساحلی دریای خزر می شود. همچنین دریاچه‌هایی در شمال قزاقستان به همراه دریاچه بلخاش و البته دریاچه آلاکول وجود دارد که در حال حاضر در حال توسعه فعال است.

طبق اعلام اداره ملی آمار، بیش از 200000 گردشگر خارجی در سه ماهه اول سال 2024 از قزاقستان بازدید کردند. در میان گردشگران خارجی، چینی ها بیشترین علاقه را نسبت به قزاقستان نشان داده‌اند و هجوم گردشگران چینی بیش از دو برابر شده است. با این حال 18000 گردشگر از هند و 3500 گردشگر از ایتالیا آمده قزاقستان را برای سفر خود انتخاب کردند. علاوه بر این، ساکنان ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی نیز قزاقستان را به عنوان یک مسیر گردشگری جالب انتخاب می‌کنند. به طور کلی، تنها در سه ماه از سال جاری، هتل ها، میهمان‌خانه‌ها و کلبه ها به بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی خدمات رسانی کردند. کارشناسان خاطرنشان می کنند که این امر با گشایش مسیرهای هوایی جدید به مناطق تفریحی تسهیل شد.

گفتنی است بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، قزاقستان رتبه خود را در شاخص توسعه سفر و گردشگری بهبود بخشیده است. به این ترتیب، این کشور 14 پله صعود کرده و اکنون از میان 119 کشور در رتبه 52 قرار دارد.

منبع:

https://silkwaytv.kz/en/global-interest-in-kazakhstan-as-new-tourist-destination-grows_42975

کد خبر 20014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =